top of page

SASAC Delegation’s Visit to the U.S. in 2011 中国国务院国有资产监督管理委员会代表团成功访美

An executive training delegation of SASAC paid a visit to the U.S. and had a 21-day training arranged by USCEC between August 10 and 30th in 2011. Sessions include sharing by executives and faculty from Oracle, HPE, Stanford University and top U.S. human resource research institutes through which the delegates learned about latest HR management paradigms, recruitment and retainment process and incentives in global Fortune 500 as well as government agencies of all levels. They also visited one of the most professional organizations in the arena-ASTD in the East Coast and had great exchanges in learning human resource training and management as well as evaluation mechanism.

在美国旧金山美中交流协会的邀请和安排下,中国国务院国有资产监督管理委员会干部教育培训代表团于2011年8月10日至8月30日期间对美国进行了为期21天的培训和考察活动。培训团来自中国央企各大企业负责人力资源与培训部的负责人。协会对培训课程精心设计和安排,并请甲骨文公司、惠普公司、斯坦福大学、加州州政府和ASTD(美国培训与发展协会)的高层管理者对培训团进行了面对面的交流,使培训团对美国企业人力资源的培养和管理有了较深刻的了解与全面的理解。

作为世界顶尖科技和风险投资基金高度密集的硅谷地区——旧金山湾区,培训团在协会的精心安排下,拜访了著名的甲骨文公司和惠普公司。培训团不但了解到了世界500强企业的人力资源管理模式、人员的招聘与选拔,以及人员的培训与发展等,还了解了最新的人力资源管理数据库的技术及应用。通过访问加州州政府,代表团了解到美国公务员的薪酬和福利设置,以及人员调遣和安置等情况。

协会还安排培训团到世界一流学府——斯坦福大学进行培训和交流,使培训团了解斯坦福大学为全球企业高层管理者所提供的短期和中长期培训项目及学历教育项目。通过与斯坦福大学资深教授的亲切交流与课堂实地培训,培训团对美国的专业培训项目模式和内容有了更深刻的了解和体验。

在美东期间,培训团拜访了美国最专业的培训机构之一——美国培训与发展协会。通过此次拜访,培训团成员了解到了美国专业培训机构的经营管理模式、企业人员培训组织和管理、培训项目的实施和评估等等方面。培训团团普遍认为这次培训收获很大。

bottom of page