top of page

Stanford University Professor Delivered Lecture in Ningxiang County 美国斯坦福大学教授湖南宁乡大讲堂讲座


Dr. Edison Tse, Stanford University Tenure Professor delivered a lecture on November 1st, 2015 in Ningxiang County, Hunan Province, which organized and coordinated by USCEC. USCEC Deputy Director Ms. Dongyue Nie also attended the lecture for coordination. They were warmly welcomed by Ningxiang county government leaders. Professor Tse gave lecture on “Innovation Dynamics and Chinese Enterprises” to the audience of Ningxiang government officials and local entrepreneurs. Professor Tse shared some case studies where the enterprise use Ecosystem Innovation to innovate business models and created great success and later enable itself in transformation and disruption as well as gain more potential and space to develop. Professor Edison Tse is one of the well-recognized professors and experts in “Innovation Strategy Theories and Innovation Business Models for New Markets”; he is also a planning master for enterprise innovative transformation.

经美中交流协会的介绍和安排,美国斯坦福大学终身教授埃德森.Tse于2015年11月1日抵达湖南省宁乡县讲课,美中交流协会北京办副总监乜东月女士陪同。宁乡领导亲自迎接埃德森.Tse教授一行。

2015年12日上午9时,埃德森.Tse教授给宁乡领导和企业家讲授了“源创新与中国企

业转型突围”,300人的会堂座无虚席。此次讲座是清华·宁乡大讲堂系列讲座2015年的第二期。Tse教授首先介绍了流创新和源创新这两种现在比较流行的创新方式,使与会人员了解了流创新只能使企业带来短期优势,但久之就会使企业发展停滞,只有源创新能使企业突破,取得持续发展。Tse教授并提出了构建一种极具操作性的源创新商业模型——“两面市场商业模型”。

Tse教授理论结合实际案例具体形象地阐述了新创企业如何通过源创新商业模型成功地创造它辉煌的成就,企业如何通过源创新商业模型成功地转型而突破它的困境,企业如何通过源创新商业模型可有更大的发展空间。企业要转型突破,新科技不是主要关键,关键是如何应用源创新思维及商业模型,来颠覆性地创造新市场,使不同企业能成功地转型突破,尤其是中国的传统企业。

最后宁乡汤部长做了总结,他认为谢教授讲座内容深入浅出,为宁乡企业的持续发展和转型指明了方向。与会人员也纷纷表示收获很大。

下午参会的部分企业负责人与谢教授进行了面对面的交谈,各企业负责人介绍了自己企业的情况和面临的问题,埃德森.Tse教授根据源创新理论一一进行了细致的解答。

埃德森.Tse教授是当今公认的“创新战略理论和创新商业模式引发新市场”这一专门领域最前沿的教授和学者,以及企业创新转型活动的策划大师。

bottom of page