top of page

Beijing SASAC “Team Building of Enterprise Technology Innovation” Training Delegation Successfully v


Under the thoughtful arrangement of the USCEC, the Beijing SASAC “Team Building of Enterprise Technology Innovation” training group visited the United States from November to December 2012 for 21 days. The group consist senior leaders from major state-owned enterprises in Beijing. The delegates expressed that they had a new understanding of the development and innovation strategies of American companies after completed this training program.

在美国旧金山美中交流协会的精心安排下,北京国资委“企业科技创新团队建设”培训团于2012年11月至12月期间对美国进行了为期21天的考察访问。代表团成员来自北京各大国有企业的高层领导。在此次培训过程中,他们对美国企业的发展和创新战略有了全新的了解。

为使代表团成员深入了解世界科技创新的领头羊——硅谷高科技企业的发展策略,旧金山美中交流协会特别安排代表团拜访了著名的思科公司和惠知普公司,学习并与资深高管交流企业创新和可持续发展等内容,并邀请到了斯坦福大学知名教授和IBM公司高管就领导力和打造企业文化等内容进行授课。

代表团在旧金山湾区停留期间,还专程前往加州州立大学进行了企业创新和转型方面的理论学习,系统地加强了此次培训的效果。

在美国东部期间,美国旧金山美中交流协会专程为代表团安排了与美国科技与创新基金会的会面。基金会的专家就美国的科技创新潮流与趋势做了具体介绍,并分享了世界其他地区的科技创新数据分析。

bottom of page