top of page

2013 Training Delegation on US Government and Social Management Innovation for Working Committee of


The 2013 Training Delegation of Working Committee of Organs Under the PRC Central Committee on US Government and Social Management Innovation was in the U.S. between September 8 and 27 in 2013 when they had a 21-day training schedule visiting SF, LA and DC areas. They not only had great lectures at UC system but also visited city council member offices, state senate’s office and had in-depth meeting with federal agencies, regional organizations and local mayors and department heads from whom they learnt a lot advanced concepts and ideas in social management and governance and would like to adapt and apply when back in China.

中央国家机关工委“美国政府社会管理创新研究培训团”应美国美中交流协会邀请,于2013年9月8日至9月27日赴美国进行了为期21天的培训学习。 培训团成员一行参访了旧金山,洛杉矶以及华盛顿三大城市的各级地方政府,就美国政府结构以及社会管理的政策和理念进行了系统的培训和学习。 在团长张志杰的带领下,除了聆听加州大学教授的授课之外,先后访问了圣荷西市议员理卡多办公室,加州参议员赫尔办公室,旧金山湾区大都会交通委员会,美国联邦人事局,洛杉矶政府联盟。 也分别与萨克拉门陀市副市长,都柏林市市经理,蒙特利花园市市长,华盛顿特区房屋总署署长进行了会晤和交流。

在紧张而又生动的培训期间,团员们参访了旧金山海湾大都会地区的新兴经济城都柏林市政府,和市经理以及市人力资源部经理进行了友好的学习和交流。 了解了很多关于美国地方政府就人力资源管理的创新理念以及市政府对社会管理和鼓励市民社会参与感的各种政策和服务。双方借着友好互动的交流平台,互赠了代表着双方文化特色的赠礼。

代表团也参访了旧金山湾区大都会最大的郡之一--阿拉米达郡,和郡行政署长和郡政府公共关系办公室主任,人力资源部主任等,进行了友好会晤。交流了双方单位各部门的行政职能以及所制定的相关社会政策。

从美国的西部到美国的东部,短短21天的培训学习之旅让中央机关工委培训团的团员们对美国的社会管理机制以及政府部门系统有了全面和深刻的了解,纷纷表示要把学习到的创新管理经验带回实践工作中去,结合国内的丰富资源以及优秀公务员人才,打造更高效和人性化的政府与社会管理平台。

bottom of page